Ιαν 13
16

Σας περιμένουμε στη νέα διεύθυνση: blogs.sch.gr/dyoin/

Τελευταία δημοσίευση

 

Το blog που βλέπετε δημιουργήθηκε στον Οκτώβρη του 2010 όταν ανέλαβα σχολικός  Σύμβουλος του Νομού Λέσβου. Σκοπός του ήταν να αναρτηθούν δειγματικές διδασκαλίες που θα πραγματοποιούνταν στα σχολεία του νομού μέσα σε εκείνη τη σχολική χρονιά.

Παρ’ όλες τις δυσκολίες που παρουσιάζει η οργάνωση και παρουσίαση μιας διδασκαλίας, υπήρξε ενθουσιασμός από τους συναδέλφους του νομού και εθελοντική προσφορά στο έργο αυτό.

Εκτός από τις διδασκαλίες έγινε δημοσίευση με την σύμφωνη γνώμη των συναδέλφων, ενός μεγάλου αριθμού διαγωνισμάτων και θεμάτων εξετάσεων που διενεργήθηκαν σε σχολεία της Λέσβου της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου.

Καρπός της δουλειάς που κάναμε με του συναδέλφους της Λέσβου τη χρονιά εκείνη ήταν και τα βιντεομαθήματα για το πρόγραμμα Geogebra που δημοσιεύτηκαν επίσης στο blog. Όλα τα δημοσιευμένα βιντεομαθήματα μεταφέρθηκαν στο νέο blog.

Οι δημοσιεύσεις στο blog συνεχίστηκαν και μετά την 30 Ιουνίου 2011 που συνταξιοδοτήθηκα παρόλο που οι αρχικοί λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε εξέλειπαν.

Με τον συνάδελφο και φίλο Ντικράν Ματοσσιάν που έχουμε συνεργαστεί στο παρελθόν με δημοσιεύσεις στο blog, αποφασίσαμε να συνεργαστούμε και να φτιάξουμε ένα άλλο blog με κεντρικό πυρήνα την διδακτική των Μαθηματικών και που θα είναι κατά κάποιο τρόπο συνέχεια και μετεξέλιξη της προηγούμενης δουλειάς. Το παρόν blog θα παγώσει… κατά μία άποψη και το υλικό του θα παραμείνει στη διάθεση όλων των συναδέλφων.

Δεν θα γίνει καμία παρέμβαση στο περιεχόμενό των δημοσιεύσεων, παρά μόνο στις δημοσιεύσεις με θέμα διδασκαλία και που περιέχουν αρχεία Geogebra που δεν λειτουργούν λόγω ασυμβατότητας με τις επόμενες εκδόσεις του λογισμικού, θα γίνει διόρθωση των αρχείων αυτών ώστε να λειτουργούν.

Αν κάποια από τις διδασκαλίες που έχουμε δημοσιεύσει θεωρούμε ότι είναι παρωχημένη ή έχει μια καλύτερη οπτική παρουσίασης θα δημοσιεύεται με νέα μορφή στο νέο blog.

Σας περιμένουμε στη νέα διεύθυνση: blogs.sch.gr/dyoin/

Δημήτρης Ζαχαριάδης

επ. Σχολ. Σύμβουλος

Στο μάθημα αυτό περιγράφονται τα εργαλεία: “Σύνδεση – Αποσύνδεση σημείου”, “Σταθερό Περιστρεφόμενο Πολύγωνο” και η κίνηση σημείου σε ορισμένη τροχιά, μέσα από μια εφαρμογή για την ισότητα δύο πολυγώνων.

Για να κατεβάσετε τα αρχεία Geogebra που συνοδεύουν το μάθημα πατήστε εδώ.

Η δημοσίευση περιέχει αρχείο που βοηθάει την αισθητοποίηση της προπαίδειας για μαθητές του δημοτικού. Το αρχείο είναι κατασκευασμένο με το πρόγραμμα Geogebra και έχει γίνει και μετατροπή του σε html ώστε να τρέχει χωρίς να χρειάζεται η εγκατάσταση του προγράμματος geogebra παρά μόνο με το πρόγραμμα java που συνήθως υπάρχει στον υπολογιστή ή μπορεί να βρεθεί ελεύθερο στο διαδίκτιο.

Για να κατεβάσετε τα δύο αρχεία κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα.

Το αρχείο αυτό βοηθάει στην κατανόηση της έννοιας του ακτινίου.

Για να κατεβάσετε το αρχείο κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα.

Στο μάθημα αυτό περιγράφονται και συγκρίνονται οι εντολες του προγράμματος Geogebra, ΤυχαίαΚατανομήΑνάμεσα, ΤυχαίοΣτοιχείο. Γίνεται η χρήση τους σε μια εφαρμογή στην πρόσθεση πραγματικών αριθμών που ο μαθητής εργάζεται μόνος του ή με την παρουσία του εκπαιδευτικού και επιλέγει  Σωστό ή Λάθος.

Για να κατεβάσετε τα αρχεία Geogebra που συνοδεύουν το μάθημα πατήστε εδώ.

Η διδασκαλία των ακρότατων στη Γ΄ Λυκείου (Μαθηματικά Γενικής και Μαθηματικά Κατεύθυνσης) μέσα από μια εφαρμογή που συνήθως τα βιβλία την έχουν ως άσκηση στο κεφάλαιο αυτό.  Η διδασκαλία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να κατασκευάσουν ένα κουτί και να μελετήσουν τις προυποθέσεις για να έχει μέγιστό όγκο. Η διδασκαλία έγινε με το πρόγραμμα Geogebra παλαιότερα όταν δίδασκα στο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης.

Κάνοντας κλικ επάνω στην εικόνα θα κατεβάσετε το αρχείο Geogebra και το φύλλο εργασίας της διδασκαλίας

Δημοσιεύουμε μία εφαρμογή που αναφέρεται στο θεώρημα του Pick.
Το θεώρημα δίνει το εμβαδόν ενός πολυγώνου του οποίου οι κορυφές είναι σημεία ενός ομοιόμορφου πλέγματος αν γνωρίζουμε τα σημεία του πλέγματος που είναι εντός του  πολυγώνου και τα σημεία που είναι στην περίμετρο του πολυγώνου. Η εφαρμογή μπορεί να διδαχθεί όταν εισάγουμε το σύστημα συντεταγμένων (Β΄Γυμνασίου – συγκεκριμένα μπορεί να εφαρμοστεί στις ασκήσεις 1 & 2 της παραγράφου 1.1 καθώς και στις 3 & 11 της παραγράφου 1.3 – ή A΄,Β΄ Λυκείου) ή να δοθεί και ως εργασία στους μαθητές.

Επίσης παραθέτουμε και μια απόδειξη του θεωρήματος για την πληρέστερη παρουσίαση του θέματος. Η απόδειξη απευθύνεται περισσότερο στον διδάσκοντα και στους “ανήσυχους” εκπαιδευόμενους και δεν αποτελεί τον κύριο στόχο της συγκεκριμένης παρουσίασης.

Για να κατεβάσετε το αρχείο κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα.

Ντιγκράν Ματοσιάν Γυμνάσιο Μόριας.

Συνεχίζουμε επάνω στο θέμα ισότητα τριγώνων, με τη δημοσίευση αρχείων για το 2ο κριτήριο ισότητας τριγώνων. Η δημοσίευση περιλαμβάνει τρία αρχεία Geogebra. Το ένα για τη παρουσίαση της διδακτικής ενότητας και τα άλλα δύο δείχνουν δύο αντιπαραδείγματα. Τα αντιπαραδείγματα δείχνουν στον μαθητή την αναγκαιότητα της διάταξης των ίσων στοιχείων στα δύο τρίγωνα και εξηγούν τον λόγο της διατύπωσης του εν λόγω κριτηρίου. Για να κατεβάσετε τα σχετικά αρχεία κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στις τάξεις Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου.

Για να κατεβάσετε τα σχετικά αρχεία κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα.